090608 Laxpaket

Erik har tagit över helt och hållet för idag...

Det var en ganska händelselös dag, dvs. att det inte hände så mycket.
Vi vaknade, åt frukost, handlade lite, tog en kaffe hemma, åkte ner på stan och letade på en gitarraffär och sen åkte vi tillbaka hem. Som sagt, verkligen inte alls händelserik dag.
Men på kvällen när vi var hemma igen förvandlades Peppe till den nästan nakna kocken och styrde ihop två fina laxpaket, färsk lacks från affären, smör, dill, persilja, sparris och kryddor inlindat i aluminiumfolie. Måste säga att det var verkligen lätt att göra och väldigt gott. Vi åt grötris till det, riset blev lite överkokt och kändes som gröt. Väldigt gott var det iaf...
Efter middagen tittade vi på 'Killshot', en film som jag tycker är varken dålig eller bra men som Peppe fann kass... Jag började må dåligt medans vi tittade på den så jag såg inte hela men jag har sett den innan.

Efter en kass thriller och med alkoholnivån i blodet lite högre än nivån 'Nykter' så bär det av mot sänghalmen. Och ack så skönt det ska bli...

Vädret sög idag... /Erik


Så j*vla gott med lacks... Joder, que bueno el salmón...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0