090609 Stranden, fotboll och argentinskor

Erik vid tan-jäntorna nu...
Vaknade tidigt imorse, tio i sju på morgonen mottog jag två meddelanden som jag inte riktigt förstod med tanke att jag var lika borta som Nemo. Jag svarade på meddelandet som frågade om jag var vaken att jag nu var det... Då fick jag ett telefonsamtal från Las Vegas =p det händer inte varje dag. Men det var ett helt underbart uppvaknande. Problem att somna om följde efter samtalet så jag läste ut 'New Moon' och sen spenderade jag en timme med att försöka sova. Lyckades till slut somna om...

Jag väckte som vanligt Peppe, på morgonen sover han alltid som om han fått stock och jag vaknar alltid innan honom. Jag gjorde mina dagliga datorsaker och sen väckte jag honom. Jag åt en stadig frukost medans Peppe åt jord-gubbar. Han vandrade sedan av och köpte en solstol och en volleyboll så vi kunde spela fotboll på stranden. Måste säga att stolen passar honom och han ser ut som en kung i den, och alla vet vi hur Peppe är med bollar. När han kom tillbaka så vandrade vi ner på stranden, placerade oss mellan La Mata och Torrelamata (det är iaf så jag differencierar det) så vi hade lite utrymme till fotbollsspelande...

Nu får Peppe ta över i kukputtil'n (cockpitten)...



Maynard James Keenan, min man, min liebling bland artister, och en egen vingård har han också. Sitter nu i Eriks lya och lyssnar på You Lied -versionen på Salival skivan och kan ingen annat än tänka på alla goda tider framför datorn och hörlurarna jag haft med honom. När jag hör musiken blir jag ypprumd och den drar ned mig till en nivå där allting är möjligt, allt från himmel till jord. Död, födelse. Men nu åter tillbaka till dagens inlägg.

Inget annat än jordgubbar och vattenmelon får mitt inre till en annan bättre start än så... Haha jag må vara tokig i chips i alla sorter men på något märkligt bevis har jag alltid hållt en balans mellan ont och gott, vilket gjort mig till den jag är idag.

Idag spelade jag och Erik fotboll på stranden, vilken semester va? Erik sköt och jag räddade, inget annat bättre än att slänga sig i natriumrik sand och fånga en boll gör min dag. När vi båda var utmattade på nöje och lycka drog vi oss tillbaka till Eriks lya där citron/rosmarin och vitlöksmarinerade kycklingfiléer väntade på menun. Shit vad gott det var(erok var lyrisk). Äntligen nu när jag är här får Erik lite ordentlig mat i sig(Erik håller med...) Till kycklingen åt vi sallad, sparris och broccoli, go G I

Dagarna här i spanien består inte av så mycket tv tittande, för spanjorerna har visst bestämt sig för att dubba allt till deras egna språk, och varför? Jo för de är egotroppade don juans med alldeles för mycket hår på bröstet(som Erik). När jag och Erik inte har så mycket att göra gillar vi att se på "How I met your mother" vilket visar sig vara en ganska rolig serie, JAG ÄLSKAR SERIER!

Imorgon återkommer vi med Sverige Malta matchen, som vi ska se live på storbild på någon skabbig, spansk, mafia/engelsk bar. Vi hörs.

/din hormonblästrade vän i natten

Dagens förrätt till citat är "bhhhrrruaaaghhhhhh(erik rapar), jag har väntat på den! huhuhu!"

Dagens citat: "You thought Brad Pitt was a cave in Yorkshire!"


Lever livet på stranden, eller vadå?


Soul, ocean, ball, topless, tanned and blue...


Solen går ner även idag...


After dark i La Mata... Utsikt från vår terass...

Kommentarer
Postat av: Fröken Larsson/Miss Bond

Fi fan, ni har det alldeles för bra för ert eget bästa! Här regnar det och vädret suger fårballe. Verkligen. btw - JAG KOM IN!!! :D

2009-06-10 @ 20:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0