090610 Svenskor, argentinskor och en het norska

Erik in da house...

Dagen började med en mesig liten frukost bestående av en yoghurt och några skivor chorizo. Efter det åkte jag ner till stan och köpte gitarrsträngar och doritos. Lite udda shoppinglista men det var iaf det jag skulle ha. När jag kom tillbaka hem vandrade vi ner på stranden. Vi tänkte som vanligt: "Jaha, var ska vi parkera oss idag?" Vi såg en väldigt fin tjej som fångade vår uppmärksamhet, vi parkerade oss och kikade på henne, hon fångade Peppes uppmärksamhet oavbrutet men mina ögon fördes över till två svenska tjejer som var bredvid oss... Vi parkerade oss väl, det var som att fickparkera, glida in utan problem.
Jag satte igång och gräva mitt stora hål (jag ville göra som Joey i VÄNNER), jag grävde i en timme sen var hålet tillräckligt stort för att Peppe skulle kunna begrava mig. Det kändes konstigt att inte ha nå ben, men kul var det. Jag kommer garanterat gräva ett stort hål fler gånger.
Efter ett tag ser man att den fina tjejen som Peppe hade sina ögon på närmade sig och vi bara tittade på henne i princip. Hon ville bara ge oss ett litet flyer om hennes mammas bar KVIKK BAREN, en norsk bar som ligger uppe på bargatan ovanför mig här. Peppe var ju mäkta imponerad och tyckte att vi skulle gå dit, jag skakade lite på huvudet.

Vid femtiden ramlade vi tillbaka uppför backen hem till mig, duschade av oss sanden och sen satte den nakne kocken igång i köket. Det blev simpel tacos - köttfärs, isbergssallad och tex mex-doritos. Inte mycket mat men mätt som fan blev man. Peppe lagar mycket simpel mat men lik förbannat blir man faktiskt riktigt mätt. Det är ju skönt iaf.
Peppe provade också horchata för första gången. Han gillade det.
Efter maten gick vi upp till O'Briens och tittade på Sverige-Malta och det var ju en riktigt tråkig första halvlek. Men 3 mål på mindre än 20 minuter i andra halvlek livade upp stället väldigt mycket. Vi var inte de enda svenskarna där direkt. Riktigt trevlig atmosfär i en väldigt liten bar... Matchen slutade 4-0.

Vi hamnade på KVIKK BAREN lik förbannat. Vi kom dit lite smålulliga efter matchen. Vi såg tjejen från stranden där, Kristine heter hon, hon satt i baren med sin pojkvän som är svensk och från Gbg. Vi satte oss ner och pratade med dem, sen gick vi ut och satte oss vid ett större bord, då kom det en massa killar från Västerhaninge. Sen hittade vi på 25-årig business från Nacka respektive Gullmarsplan... Mycket trevliga flickor. Vi ramlade in igen och satte oss vid det största bordet närmast trubaduren Oxley som var som en jukebox på två ben. Jag, Peppe, 4 killar från Västerhaninge, Kristine, pojkvännen Christian, Sam och Sean (från England) och en till norsk tjej satt och njöt av musikmaskinen.
Det som var menat som en ganska lugn fotbollskväll förvandlades till en lång fest med en massa folk vi aldrig sett förut.
Men kul hade vi iaf, röjigt... Top notch!!!

Dagen avslutades med att jag satt ensam på stranden, lyssnade på musik och tittade på stjärnorna och månen.


Det var roligt...


Han kommer alltid vara ett barn innerst inne...


Ja, jag skrattar... men jag har ingen aning om vad det var som var så roligt...


Denna tävlingen gick ut på att springa i simfötter till baren längst bort, beställa en shot, sänka den och springa tillbaka och först tillbaka skulle få ett pris. Christian vann... ett X-box... Men det var ju hans födelsedag också...


Den här tävlingen gick ut på att få ner den andra på golvet. Christian vann även här...


Birthday boy och hans flickvän... Det var hon som övertalade Peppe på stranden och tror ni att Peppe säger nej till nån så fin??? Nej...


Två av killarna från Västerhaninge... Riktiga festprissar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0