090612 Erik jobbar och Peppe leker husmor, blir kallad bög och gris

Idag var det Fredag och siktet var inställt på Chinos china restaurang, en väldigt gedigen, bra chinarestaurang som jag och Erik fick smak på redag första veckan jag anlände.

Tidigt imorse.. eller var klockar kanske redan 10:20 när Erik väckte mig; jag vet inte, Erik påstår så. Hursomhelst kunde inte mina ögonlockar resa sig vid den tiden så jag njöt av Erik i bakgrunden när jag halvsov fram till en sen brunch vid kl 12:15.  Kaffe och en snus det första man gör på morgonen, sen satt jag på toalocket i en timme, det är vad jag kallar toalett-teologi!

Något som fortfarande förvånad mig är frukten här nere i söderland. Jag åt en mango idag som var ut av denna värld så söt, sedan också att nämna är ju "äpplerna" (bara för att reta Erik's grammati-knojja) OCH VATTENMELONERNA, oj, oj, oj. I Leksand får man vara glad om den är röd och inte brun när man köper den. Inte undra på vi får typ2 diabetes och herpes, hihi.

Idag var det ju Fredag... som sagt. Erik jobbade och jag hade besämt mig för att rocka rejäl-loss på det stora Habaneras(ett stort köpcenter). När jag kom dit var jag rädd, mycket rädd för jag kan inte spanska och ingen av spanjorerna kan engelska. När jag väl hittat ett par tajta speedos-badbyxor släppte nerverna och jag gick in och ut i affärer som galen. Innan kvällen var över gick jag därifrån lätt 100 euros fattigare, men kul vare!

Mer har jag ej att komma med, på måndag åter kommer jag med hur det gick i fotbollstennisen mellan mig och Erik, det kommer bli gött att lira i tajta Speedos, jag lovar att ta ikapp dessa 26-23... jag lovar

"ajuste.. glömde nämna att Eriks kollegor tyckte jag såg ur som en homo-svensk idag och att jag var grisig för jag gick barfota"

/p-peaj

Alla barnen kom ihåg 2008 utom Peppe för han har kort minne...

E-rock is back to rock this joint right off it's foundation...

Jag har jobbat idag och det var som vanligt förutom att tiden flög förbi både på morgonen och på kvällen, det var ju skönt. Kinamaten satt som ett skruvstäd runt k_k_n och det var ju skönt.
E-rock har inte så mycket mer att säga än att 'The Tenth Circle' var lika dålig som han trodde och det var ju skönt.

Peace out... E-rock is gone for the night now...

/eh-ReeQ

Alla barnen var smala utom Erik för han skotta snö... (Ne, jag ba skoja... 30 grader varmt varje dag, det finns ingen snö här)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0