090615 Storstädning i liten lägenhet

Erik säger:
Dagen började ganska snart efter jag gått och lagt mig, kändes det som iaf. Gick och la mig halv fyra och vaknade halv tio. Visserligen är väl sex timmar helt ok men det skulle ha behövts nån timme till. Jag åkte ner till stan en snabbis, var hemma en timme senare och då vaknade Peppe. När Peppe började dra sig så drog jag mig med honom, jag ville ju inte att han skulle känna sig ensam. Vi gjorde frukost, åt den och sen vankades det storstädning. Vi städade undan allt som vi samlat på oss i skräpväg och flaskväg och stoppade det i sopsäckar... Satte igång en tvättmaskin och sen började allvaret. Städningen tog sin början och det gick ganska snabbt och smärtfritt. Vi lyssnade på musik och tyckte vi var duktiga som städade. Vilket vi var också. Peppe tog hand om golvsopning medans jag diskade så mycket som fick plats i diskskåpet, sen tog vi en kaffepaus. Den varade i flera timmar tills efter vår lilla tripp till Mercadona. Sen var det dags för Peppe att laga mat och för mig att torka golvet. Efter första omgången över golvet så var det så jävla skitigt vatten i skurhinken så jag valde att byta ut vattnet och torka golvet igen. Måste säga att lägenheten har väl aldrig varit så ren tidigare. *blog five*
Maten var deliciös och Peppe kände sig väl antagligen mallig igen...


Maten jag lagade var Lax i ingefära och honungs-sås, till detta serveras bandspagetti.


Idag slog vi samman alla våra energier och tillsammans så var vi igång och städade i full fart, farten saktades dock ned efter några timmar och vi stannade upp för att dricka en uppfriskande kopp kaffe. Det bästa med semester är... inga tidsförhållanden.

Efter maten hängde vi på stranden och kastade frisbee(eller hur detta nu stavas), badade och spelade fotbollstennis, som rostad lök på mosbrickan sitter jag nu och äter chorizo med cashew-nöts.

That's all!



Lille Skutt fångar sin frisbee...


Och efter ett litet ärovarv av lycka så kastar han iväg den också...


Bamse (har inte med styrkan att göra, bara storleken) kan också fånga...


Och så flungar han iväg den snett som ett kassaskåp...


Men Lille Skutt är snabb. Se så han springer...


Och så fångar han den så graciöst...


Fast när han ramlar i vattnet så blir det Lille Skvätt istället...


Lille Skvätt måste ta en paus från frisbeen...


Solnedgången funkar som nedvarvning...


Game on!!!


Jag är en toppenfenomenal fotbollstennisspelare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0