090616 Cartagena suger

Yes yes yes yes yes yes y'all...
Jag var så på g för att åka till Cartagena. Jag kände mig som Joey i vänner när han är helt uppe i varv för att åka till London. Dagen började klockan elva, jag var snabb upp och käka frukost, gjorde mig i ordning och sen var vi på väg. Peppe gick upp en och en halv timme före mig för han är en seg wake upper. Så så var det med det... Vi var på väg till Cartagena. Bussen kom efter många om och men till busstationen och vi klev på och så hade vi 2 timmar bussresa framför oss.


Peppe höll lugnet och beglodde 'Iron Man'...

Vi landade på busstationen i Cartagena strax efter klockan tre. Det visade sig vara mer än två timmar ner dit. Vilket det egentligen ska vara men men... Vi kom fram iaf och det första vi gjorde var att kolla en karta. Vi var verkligen turister. Det var en stad som jag sett endast en gång och kan kalla det väldigt knappt också. Så vi var båda helt borta.
Vi började vandra ner längs en gata, sen en till gata och sen en till gata. Vi hittade på några öppna butiker som vi gick in och kollade i. Sen var det dags för en kaffe och en muffin, Peppe var lite hungrigare så han tog en supersmaskig macka, vitt rostat bröd, skinka, ost och sallad - can't go wrong som de säger.


Jag behövde verkligen en kaffe, se bara hur jag såg ut...

Efter den smaskiga fikan vandrade vi vidare. Jag träffade min drömtjej och Peppe tittade på när jag slukade henne med mina monstruösa armar... Hon var inte så mjuk som jag hade hoppats på så jag fick ont i röven av henne när jag satt på henne.


She's all I ever dreamed of...

Vi hittade även på det torg som varje spansk stad har, utom Torrevieja, typ... Eller jag vet inte ens om det finns i Torrevieja men jag tror inte det iaf. Men det finns i Alcoy, Cartagena, Palma de Mallorca, Alicante, Madrid... och det är ju torget som heter Plaza de España (Spaniens torg), hur det ser ut är ju annorlunda i varje stad så klart men namnet är detsamma. Personligen gillar jag Plaza de España i Alcoy bäst...


Peppe vid Plaza de España... eller i närheten iaf...

Efter vi passerat Plaza de España vandrade vi ner mot hamnen som låg en bit därifrån. Vi började gå åt ett håll som såg roligare ut men när vi kom fram till en torkad flod så tröttnade vi på att gå åt det hållet. Vi ville hitta till hamnen mot alla odds så vi fortsatte vandra gatan fram. Det tog sin lilla tid att komma till hamnen, men väl där så var det så mycket finare allting. Resten av stan var bara full av arbeten och otrevligt folk på gatan, men i hamnen, där var det annat, sir du...


En sak av nå slag. Vet inte riktigt vad det är...


¡Viva España!


Bara en jävligt stor båt som lämnade hamnen...


Precis avstigna från vår båt efter en alltför lång resa...


Vi skulle kunna vara släkt...

Vi vandrade från hamnen, upp till stan igen, tog ut pengar och vandrade sen ner till hamnen igen. Vi hittade på ett ställe där det var en massa folk, vi tänkte bara äta där lite. När servitrisen kom fram till oss så sa hon att de inte har nå food där. Så vi drog oss till grannstället istället. Ingen överdrivet fin mat, eller bra mat heller för den delen, men det var iaf nånting i magen, en sallad att dela på, peppe tog en pasta med champinjoner och jag tog kycklingnuggets och strips. Det var tråkig mat så det var ju totally in keeping med resten av stan. Efter maten började vi vandra upp mot busstationen igen.


Jag vägde nog lite för mycket för den stolpen men det sket jag i...


Peppe hittade på lite härlig grafitti...

Nästan tillbaka vid busstationen hittade Peppe på en staty som han tyckte om, jag förstår inte varför men ok...


Ars moriendi - Konsten att dö...


Jag tror Peppe ville äta upp det här barnet...

Väl tillbaka på busstationen hittade vi på var vi skulle köpa biljetter till bussen så vi fick det avklarat. Sen var det ett välbehövligt toabesök som följd på det... Det var sen 35 minuter till avgång så vi gjorde inte så mycket. Peppe var utslagen som en viss Ali mot en viss Frazier. Och jag var inte mycket bättre själv...


Han var helt slut och uttråkad efter en tråkig dag i en tråkig stad...

Sen väntade en lång bussresa på en timme och 50 minuter för att komma tillbaka till Torrevieja.


Kolla bara hur jag såg ut efter en sån dag...

Jag har då dragit slutsatsen att Cartagena behöver man aldrig återvända till. Det var en väldigt, väldigt tråkig stad med lite för många vägarbeten och restaureringsarbeten överallt. TRÅK!!!

Väl tillbaka i Torrevieja skulle vi ta bussen hem till mig, vi frågade några som satt vid busshållplatsen om A-bussen hade gått förbi där på länge och det var en lustig peruan som hade bott i sverige sen 1992. Så han började snacka svenska med oss helt plötsligt. Efter det gav jag Peppe tre alternativ:
  • Att vänta på bussen och hoppas att det kommer en till.
  • Att gå hem på en gång, fem kilometer.
  • Att gå fort som FAN till en annan busshållplats.
Han valde det sista alternativet så vi satte av nerför Avenida de Habaneras och jag ångade på som jag lärt mig av min mor och vi hann... Två minuter innan bussen kom var vi vid busshållplatsen. Peppe var imponerad över hur fort jag gick. Det var kul...
Vi kom hem och vi tog det lugnt i några timmar innan vi gick och la oss...
Det bästa med dagen var ändå att vara hemma igen... Cartagena = En jävla tråkstad!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0