090617 Prestige

Som ni kanske förstått förgyller vi vår vardag med små lekar emellanåt, allt från vem som kan göra mest armhävningar till vem som kan sparka en fotboll upp för en brant backe utan att nudda sidotrottoaren. Självklart försöker jag att inte vara allt för hård mot Erik så de första 2 veckorna har jag varit mycket ödmjuk emot honom. När dagen började idag ledde Erik med 4 - 3, något som snabbt skulle vända. Innan frukost begav vi oss ned till stranden för en springtur; strandpromenaden är ca 4,5 km lång. De första 3 km höll jag honom förväntansfull till vinst, då sista backen upp till Eriks lägenhet blev en rysare.... eller, nej det blev det inte alls, 4 - 4.

På kvällen, efter middagen drog vi ned till stranden igen för en revanschmatch i fotbollstennis. Men... nej det blev inte alls någon revansch, hahaha lol, 4 - 5.

Jag gav som förslag på en till revansch och Erik såg möjligheten till att utjämna till 5 -5. Vi det här laget hade Peppe fått nog med att mesa runt, fan jag kan ju det här med bollar tänkte Pipen och la i 5ans växel. Den sista matchen slutade 13 - 20 och inför morgondagens lekar har nu Peppe lyckats gå från underläge till seger. Två veckor till, vi får se hur detta slutar, men vi alla vet ju att jag, Peppe kommer ta hem detta!

Inga bilder idag tyvärr

xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0