090618 Prestige 2

Eh-Reeq is back...

Dagen började bra, jag kände mig säker på att Peppe inte skulle ligga i ledningen länge till så jag började kalla honom dumheter redan innan han vaknat. Det stod 6-4 till honom när dagen började...
Vi tog det ganska lugnt med frukost och sen var det stranden som gällde. Innan vi gick ner på stranden gav jag Peppe ett poäng genom att låta honom vinna i armhävningar med 21-18... Ställningen blev då 7-4 till Per-Olov. Jag bjöd på den poängen.

Stranden blir bara fullare och fullare av turister nu när sommaren börjat. Det var mycket folk idag så vi vandrade förbi vårt vanliga ställe och parkerade oss nedanför en av alla 1000000 strandbarer som finns. Jag ville ha revansch i fotbollstennis på en gång så vi körde en match... Revansch fick jag, jag vann med fina 20-17 och Peppe blev ledsen... Ställningen såg finare ut med 7-5... Vi har länge pratat om att ta en simtävling ut till bojarna och tillbaka men det blev ingen tävling av det, vi simmade på lugnt och fint istället. Vi nådde fram till bojen och vi nådde tillbaka till stranden med livet i behåll. Ingen haj ville äta oss, jag förstår att de inte vill äta Peppe så mycket som han fiser men jag då... Hallå! I'm pure bacon!
Utmattade av saltvatten och simning somnade vi en stund på stranden och sen var det Game On igen... Fotbollstennis igen... Peppe kände sig säker... och ja, sorgligt nog så vann han med imponerande siffror 20-11. 8-5... Men det är väl så det ska vara, jag har egentligen aldrig varit lika bra som Peppe på nåt så att det stod 8-5 var väl inte mer än rätt.
Bad igen och vila igen... För mycket vila gör mig rastlös så jag frågade om han ville spela en till match, han sa nej så jag tog en promenad. När jag kom tillbaka stod han och väntade på mig med bollen redo... En till match...
JAG VANN!!! 20-18... Ställningen finare igen 8-6... Så slutade våra spel för dagen... Peppe vann 2 matcher och jag vann två matcher. Visserligen suger han i vanliga fall men mot mig så är han ju helt enkelt för bra.

Stekta och saltade vandrade vi som två krabbor i sidled tillbaka till min lya helt utmattade... Värmen var lite mycket idag kanske... Jag har bränt mig skapligt men jag överlever.
Nu är det sängen som kallar... Imorgon ska jag jobba.

/Eh-Reeq - han som kommer vinna i slutändan

Dagens citat (sagt av Peppe): "Pelle Svanslös är CP."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0