090620 Glass och bögsöta Jorge

MIdsommar har inget speciellt coolt rykte här i spanien, inte vad vi märkte av iallafall. Medan ni där hemma drack er fulla på schnapps och jägermeister så lekte jag och Erik i medelhavet och spelade fotbollstennis på stranden. Efter det åt vi mat och såg på film, och det var allt.

Idag har varit långsam och skön dag som alla andra dagar, Erik väckte mig tidigt, eller väckte mig och väckte mig, han fick mig att säga "mörrnmörrn-dah" sen föll jag ned i sömn lika snabbt igen. När Erik är på jobbet passar jag på med ett kaffelavemang på morgonen, inget går upp emot lite diaree när man precis klivit upp.

Efter att tömt min duodenum som det så fint heter tog jag på mig mina guld-skor och fräcka ljusblåa earplugs; och med "I, I, I will battle for the sun" ekande i öronen och solen bränna i pannan begav jag mig på min långa promenad till Eriks jobb Casa. Vi följdes åt till Habaneras för glass och inköp av ett par Adidas-badbyxor,  Converse-badbyxor och flipflops, så nu jävlar ska det väl ändå bli badsäsong hemma i Tällberg när jag kommer hem!

Erik började jobba igen kl 16 och jag gick hela vägen tillbaka igen, väl hemma var jag utmattad av sol, gång och glass så jag la mig ned i sängen och flexade mina slappiliskus muskularis ett tag och tittade på Sicko.

Hus fru som jag är (nu retar jag Erik igen med ännu en särstavning) hade jag gjort iordning varma smörgåsar åt honom till han kom hem. på mörgås´n: svampstuvning med muskotnöt och creme ala fraiche, tomat, lök och ost.

Efter lång väntan har äntligen So you think you can dance laddats ned(erik har nu fått mig tokig i det också!) så vi har tittat på ett avsnitt av det och väntar nu frenetiskt på att utröstningen blir nedladdat.

Jag vill också dedikera detta blogginlägg till Jorge som med mycket nöd och mycket svett inte lyckats utföra sin handling idag. Detta på grund av bristande mellan-länkar. Han är bög och söt ändå!

Tack för oss!
Mvh krabbköttet och gonn-orren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0