090623 Aquopolis igen...


Boomeran vågade vi oss inte på... Den verkade verkligen oball...


Det där kan man kalla livsnjutare...


Japp, båda åktes men den vita var roligare... Den blå var lite tam...

Då var vi tillbaka ytterligare än dag på Aquopolis... Det var en finare dag, mindre moln på himlen och mycket mer folk att glo på. Det roliga är att när man går runt där och glor på folk så verkar det som att de enda spanjorer som finns där är de som jobbar där. Utav gästerna är det inte alls mycket spanjorer. Det tycker jag är lite fel... jag menar, vi är ändå i Spanien.

Hur som helst var vi tillbaka helt gratis och det kändes ganska fort som att det inte skulle bli lika kul som dagen innan. Första gången på ett sånt ställe är väl alltid mycket roligare när man testar allting för första gången och så. Men hur som helst så satte vi igång med de olika attraktionerna på en gång. Vi åkte den snabba blå som vi nu vet heter "Pistas Blandas" som på svenska betyder 'mjuka banor'... Vi gick runt till alla våra favoriter och sen slängde jag ur mig att jag skulle åka den blå (långa, snabba, raka), som heter camicaze. Jag gick upp i tornet, kände att jag hade hjärtat kvar iaf, jag visste att jag var vid liv. Så jag tog ett djupt andetag och åkte ner. Den var tam. Jag gillade den inte så mycket men eftersom vi hade sagt att vi skulle ta kort på när jag åkte den så fick jag lov att åka den två gånger till senare på dagen. Den var lika tam då... Även fast jag då hade ätit alldeles innan så det hade kunnat bli en mycket roligare åktur... HAHA...

Sen gick vi som om ingenting hade hänt och hämtade vår fina volleyboll som vi hade med oss och ställde oss på gräset och spelade. Då upptäckte jag att mina badbyxor som jag köpte samma dag om Krilles hus stod i lågor (var det 20 juli 2001 eller nå sånt) hade gått sönder rakt frampå så det var ju lite tur att man hade sådana där innerbyxor i dem så att säga. Det var ju en mindre rolig händelse men jag fick leva med den iaf. Nu är det ju så fallet att de är döda. Jag har fått lov att begrava mina bästa shorts jag nånsin haft.. Må de vila i frid...

Vi åt pizza och drack öl och fick varsin fin stråhatt... och se så fina vi var...



Efter maten lallade vi runt och tog kort på varandra i de olika attraktionerna och efter det drog vi oss ner på stan... Vi gick runt där ett tag, tog en kaffe och en glass, chillade lite, sen tog vi bussen och Peppe åkte hem och jag åkte förbi hemma hos Laggar och lämnade av nyckeln. Där blev jag sittande på tok för länge... Men jag klagar inte. Louise var ju närvarande så... det gick ingen nöd på mig. Efter några timmar där bröt jag upp och sprang hem.

Efter två dagar på Aquopolis kan jag säga att det är bara riktigt kul första gången.

/Eh-Reeq os ha escrito esta entrada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0