090625 Sista lunchen på Luna

Yo!!!
Nu var det ett tag sen vår blogg uppdaterades för min kompanjon P-Pea har fått en stroke som inte tillåter honom att använda konsonanter vilket jag har skrattat åt nu i fyra dagar för han låter som ett JEEEEvla Cp... (tack krille för den)

Fredagen var det jobb som gällde... Jag fick då reda på att jag inte kunde få ut mina intjänade semesterdagar i pengar vilket gjorde att jag lördagen var min sista dag, men mer om det senare...
Jag jobbade och jobbade och tiden flög förbi på morgonen, helt sinnessjukt fort gick det, sen var Peppe där och den långa vandringen ner till kinaresaturangen Luna började. Vi kom dit, satte oss ner och avnjöt vår sista lunch på den restaurangen. Mycket njutbart måste jag tillägga att det var. Jag åt fläsk med the sweet & sour thing (rysk brytning)... and it was good... Vi satt där ett tag och glodde på folk, vilket den största delen av Peppes vistelse här har gått ut på... Glo på folk... Efter maten gick jag tillbaka till jobbet och Peppe fortsatte hem.
Efter jobbet var det inte mycket mer att göra än att dra sig. Jag drog mig ner till Laggars hus och satt där och prata lite tills vi åkte och hämtade Peppe sen var det dags för utgång. Jag, Peppe och Emil gick ner till 222 och drack sangría och whisky uppe i loungen. Mysiga soffor och hutlösa priser. Vi gick ner till dansgolvet och bevittnade Emil dansa som jag vet inte vad med nån kille som verkligen gillar Michael Jackson (R.I.P.), jag menar han dansade mycket som honom. Peppe som inte gillar att gå ut satt mest på en stol medans jag väntade på reggaetonlåtar och Emil dansade som jag vet inte vad.
Eftersom jag skulle jobba nästa dag också så blev det inte mycket mer än så. Jag och Peppe tog en taxi hem och somnade ganska direkt efter det.

En lååååååång dag visade sig följas av en ännu längre... /Eh-Reeq

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0